Дом културе железничара у Алматију отворио је 16. децембра 2022. личну изложбу фото уметника Георгија Кеимаха, познатог по активној употреби аналогне фотографије у контексту савремене уметности. Ово је далеко од прве личне изложбе Кеимакха, његови радови се налазе у Музеју мултимедијалне уметности и колекцији Арт-Стрелки, али прва изложба у Казахстану.
Фотографије уметника креиране су сложеном технологијом на карданској камери великог формата (велика камера на стативу са крзном за фокусирање, „хармоника“). Користи технику амбротипије (фотографије на стаклу) и феротипије (фотографије на лименим плочама). Смешна кустоска одлука била је да се изложба постави у претенциозну палату културе, изграђену у стилу стаљинистичког царства, а сама изложба је одржана у „пост-апокалиптичном” пејзажу разарања раних 90-их, састављеном специјално за Изложба. Такав елемент театрализације карактеристичан је за рад овог уметника, иако нису сви разумели значење оваквог дизајна изложбеног простора. За део јавности ово је била исувише свежа успомена коју уопште нису желели да освеже. Међутим, становницима Алматија млађим од тридесет година, то је свакако било занимљиво.
Под „придошлицама“ Кеимакх очигледно мисли на Русе који су стигли током мобилизације у Русију и дочекани у Казахстану. На овим портретима нису важне личности фотографисаних, већ слике које комбинују и апсолутно домаће и бескрајно туђе особине. Овако је уметник желео да илуструје своја осећања од уласка у фантастично гостољубиву, бескрајно стрпљиву и потпуно туђу културу Казахстана у исто време. Али наравно, ова дела у целини говоре о људском роду и љубави, а не о народима и државама.
„Георги Кеимакх, у низу радова који су данас представљени казахстанској јавности, чини корак ка немачком мистичном реализму, међутим, за разлику од Вајмарске школе, он одступа од непристрасних културолошких истраживања и конструише слике хероја са друге планете“, — каже* историје уметности Светлана Потёмкина.
Због сложености коришћених технологија, читава заједница људи који раде са алтернативним фотопроцесима у свим земљама света је веома мала. Број фото уметника је буквално неколико хиљада људи. Истовремено, само неколико аутора озбиљно ради на пољу савремене уметности. Изложба је изазвала емоције и одушевљење посетилаца, успела је уз позитивну оцену публике.
*Према материјалу https://www.kp.kz/online/news/5064716/
** фото: Аман Абидуллаев (Алматы)